اگر ما به صورت صحیح و درست خبررسانی نکنیم، دشمن به شکل نادرست اطلاع رسانی می کند
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تجلیل از خبرنگاران:

اگر ما به صورت صحیح و درست خبررسانی نکنیم، دشمن به شکل نادرست اطلاع رسانی می کند

 حجت الاسلام عباس محمد حسنی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: اگر ما در درون مجموعه و کشور خودمان به صورت صحیح و درست خبررسانی نکنیم ممکن است دیگران که به فکر منافع کشور ما نیستند به شکل نادرست خبر و اطلاع رسانی کنند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی در آیین تجلیل از خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی ضمن تبریک روز خبرنگار در سخنانی بر وجود یک مرجع اطمینان بخش در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تهیه و تدوین اخبار مربوط به ارتش تأکید و اظهار کرد: باید به دو ویژگی دقت در ماهیت خبر و سرعت در اطلاع رسانی در عرصه خبررسانی توجه شود.
وی در ادامه افزود: خبر یکی از مهم ترین نیازهای بشر است چرا که بی خبری به معنای جهل است و جهل بزرگترین دشمن انسان می باشد لذا خبررسانی و خبرنگاری یعنی مبارزه با بزرگترین دشمن انسان.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: خبرنگاران رسالت دارند که جامعه را از متضرر شدن نجات دهند و در این میان این سوال معنا پیدا می‌کند که آیا هر خبری به معنای مبارزه با جهل، به نفع ملت و منجر به تقویت منافع ملی می‌شود، مطمئنا این چنین نیست و هر خبری اینچنین رسالتی را دنبال نمی‌کند.
وی با یادآوری اینکه خبر باید صادقانه باشد و موجب تحکیم و آرامش افکار عمومی شود توضیح داد: اخبار مربوط به ارتش با اخبار مربوط به دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها کاملا متفاوت است و مثل خون جاری در بدن یک انسان می‌ماند و حتما باید در بدن خود آن فرد باشد لذا نباید به افشای غیر حکیمانه خبر در نیروهای مسلح و ارتش دامن زده شود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه همه ما در کشور به یک اندازه سهم داریم و کشور متعلق به یک طیف خاص نیست، افزود: اگر ضرری به کشور بخورد همه ضرر می‌کنند و به همین دلیل لازم است در اخبار نیروهای مسلح دقت کافی وجود داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی افزود: خبر نباید  پیامد منفی برای کشور داشته باشد که حق الله، حق دین و حق نظام اسلامی در خبر تضییع شود.
وی یادآور شد: گاهی دشمن میلیاردها تومان هزینه می‌کند تا به اطلاعاتی دست پیدا  کند ولی موفق نمی‌شود اما ممکن است با یک خبر و مطلب غیرحکیمانه این اطلاعات به دشمن برسد بنابراین باید در خبررسانی دقیق بود.
وی افزود: خبررسانی دارای دو ماهیت حق اللهی و حق الناسی است و نادیده گرفتن آنها از گناهان کبیره به شمار می رود بویژه اگر موجب لطمه خوردن به منافع ملی و آبروی اشخاص باشد، سنگینی این گناه بیشتر خواهد شد و سبب گرفتاری در پیشگاه خداوند و قانون خواهد بود. 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در زمینه اطلاع رسانی سریع، دقیق و به موقع حامی رسانه‌ها و خبرنگاران است و  از آنها پشتیبانی خواهد کرد.





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 5 / 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: